ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ, ВЧИТЕЛІВ
Булінг через сексуальну орієнтацію та
гендерну ідентичність
Які
наслідки булінгу для дитини? Хто відповідальний, якщо булінг відбувається в
школі? Як ефективно подолати булінг в класі? Що потрібно зробити шкільному
психологу, якщо йому або їй стає відомо про булінг?
Психологиня Ксенія
Віттенберг про те, як допомогти дитині в школі.
Булінг — це системне явище. Це форма колективної агресії, яку подолати наодинці неможливо. Щоби ми могли дійсно надати допомогу, треба зрозуміти, що необхідно залучити якомога більше людей на всіх рівнях.
Булінг — це небезпечне явище. Навіть якщо здається, що діти просто бавляться, або молоді люди жартують, людина, яка зазнає булінгу, перебуває в стані тривалої постійної травматизації. І мозок людини змінюється. ЇЇ психіка зазнає незворотних змін, коли людина перебуває в ситуації булінгу.
Люди, які зазнали булінгу в дитячому або юнацькому віці, як правило витрачають багато років життя на те, щоби повернутися до нормального функціонування. Це тривала робота з психотерапевтом, а інколи це також і медикаментозне лікування. Людина, яка зазнавала булінгу в дитинстві, у дорослому віці має обмежений ресурс на виконання повсякденних завдань.
За явище булінгу несуть відповідальність адміністрація школи та вчителі, згідно із законодавством
«Ми не знали, що в класі відбувається булінг» — не є аргументом. Адміністрація школі й вчителі зобов'язані знати й робити просвітницьку роботу, інформувати дітей і батьків. Наприклад, у деяких школах розміщують інформаційні плакати, на яких зазначені ознаки булінгу, і поради, до кого звертатися, що робити, якщо з вами трапляється щось схоже.
Якщо булінг відбувається через сексуальну орієнтацію або гендерну ідентичність, це насамперед булінг. І працюємо ми з цим явищем так само як і з будь-якою формою булінгу. Для тих, хто є ініціатором булінгу, байдуже, за що зачепитися. Це перше, що ми мусимо пояснити людині, яка зазнає булінгу.
Ми говоримо, що насправді з нею все нормально. Вона не є поганою або поганим, гіршим або гіршою за інших. Навіть якщо вона відрізняється від інших людей, це не є причиною чинити такі дії, які чинять із нею. Поганим є якраз те, що є такі люди, які вважають, що можливо комусь робити те, що вони роблять їй.
Нам необхідно пам'ятати, що людина, яка зазнала булінгу, потребує постійної, навіть щоденної, підтримки й допомоги. Вона може приховувати те, що з нею відбувається, оскільки побоюється, що її зізнання або звернення по допомогу може спричинити ще більшу хвилю булінгу.
Коли ви виявили, що людина зазнає булінгу й поговорили з нею, необхідно скласти для неї план дій з кількома варіантами. Переконайте людину звернутися по допомогу. Скажіть їй, що те, що з нею роблять, є злочином. І якщо це відбувається в навчальному закладі, то адміністрація не виконує своїх обов'язків і необхідно їй про це нагадати.
Точно не
варто робити
|
- Не варто погрожувати агресорам, тобто тим дітям, які нападали на людину, яку ми намагаємося захистити. - Погрози й
силові методи можуть спричинити ще більшу хвилю агресії. Можливо, люди в
класі або групі припинять чіпати цю людину, але знайдуть собі іншу жертву. |
Найкращий
спосіб боротьби із булінгом |
-Краще за все
поговорити з усією групою, або
всім класом про те, що таке булінг, наприклад: -«Ви знаєте,
що є таке явище, як хвороба. Може захворіти людина, декілька людей, ціла
родина, а може захворіти цілий клас. І булінг — хвороба, на яку захворів клас
або група. І цю хворобу необхідно вилікувати. Якщо ми її не вилікуємо, то
багато людей можуть постраждати.» -А ми знаємо,
що наслідки від булінгу інколи бувають
катастрофічними. Тому робота із групою людей, або із класом, де
відбувається булінг, має бути системною, довготривалою й інтенсивною. |
Що ми можемо
зробити для людини |
-Ми можемо допомогти їй нормалізувати її почуття себе й подолати внутрішню гомофобію. Це теж тривалий процес, який не відбувається відразу. Якщо нашої допомоги недостатньо, потрібно знайти фахівців у цьому питанні. -Було б непогано допомогти людині скласти власний план із подолання булінгу. -Щоб вона відчувала нашу підтримку, ми кажемо, що ми завжди поруч, що також є інші люди, готові їй допомогти. І необхідно щодня запитувати людину, як було сьогодні, і допомагати їй відстежувати прогрес. -За потреби, якщо вжиті заходи не
призвели до бажаного результату, варто
змінити навчальний заклад. Адже перебування в ситуації булінгу має свої
наслідки. Ще раз нагадаю, що будь-які дії нашої допомоги будуть марними, якщо
людина й далі перебуватиме в ситуації, де щоденно з нею трапляється те саме,
від чого вона страждала. |
Отже, підсумую, булінг є системним явищем, формою
колективної агресії й подолати булінг можна застосовуючи комплекс заходів, у
тому числі із залученням якомога більшої кількості причетних людей. Ми з вами
зацікавлені, щоби явище булінгу траплялося якомога рідше, а краще не траплялося
взагалі.
Використаний матеріал з сайту: https://www.insight-ukraine.org/special/bulling-lgbt/
Немає коментарів:
Дописати коментар