четвер, 4 грудня 2025 р.

 БЕЗБАР’ЄРНИЙ СЛОВНИК: Як коректно говорити про дітей з інвалідністю

Мова має значення. Те, як ми говоримо про дітей, впливає на те, як суспільство їх сприймає. Щоб створити безбар’єрний, дружній і поважний простір, важливо використовувати коректну лексику.

Правильно: дитина з інвалідністю
Не вживаємо: інвалід, інвалід-колясочник, неповносправний

Чому так?
🔹 Людина — передусім людина, а не її діагноз чи особливість.
🔹 Ми говоримо «з інвалідністю», тому що інвалідність — це не характеристика самої дитини, а взаємодія її особливостей із бар’єрами навколо.

Також коректно говорити:
дитина з порушенням слуху / з порушенням зору
дитина, яка пересувається на кріслі колісному
дитина з особливими освітніми потребами

Уникаємо формулювань:
хвора дитина
не така, як усі
страждає від…

Натомість використовуємо мову поваги та підтримки:
потребує додаткової підтримки
має особливі потреби у навчанні
потребує доступного середовища

Створюймо простір, де кожна дитина почувається прийнятою та цінною.
Бо безбар’єрність починається з нас ❤️








Немає коментарів:

Дописати коментар